Over conversie optimalisatie
Conversie optimalisatie is kortweg de methode om van een bezoeker een klant te maken. Een website maak je niet voor jezelf. Een website is een middel om een doel te bereiken. Voor iedere website is het uiteindelijke doel anders. Wanneer u een webwinkel heeft, is het doel voor de hand liggend. U wilt namelijk uw producten verkopen. Wanneer een bezoeker op uw website komt wilt u dan ook dat die bezoeker een koper wordt. Er kunnen echter ook diverse andere doelen aangewezen worden. Zo kan het ook zijn dat u wilt dat de bezoeker zich inschrijft voor uw nieuwsbrief, of dat de bezoeker u volgt op social media bijvoorbeeld. Conversie optimalisatie is exact datgene wat nodig is om van meer bezoekers meer klanten te maken.
Hoe pakt Yonit conversie optimalisatie aan?
Bij conversie optimalisatie doorlopen we globaal de volgende stappen:
– We bekijken het huidige conversiepercentage van verschillende zaken
– Oplossingen zoeken voor de problemen
– Problemen prioriteren
– Testen van oplossingen (A/B testing)
– Implementatie van oplossingen
– Monitoren van effect aanpassingen
Wat gebeurt er bij conversie optimalisatie?
Bij conversie optimalisatie wordt er globaal naar de volgende gebieden gekeken:
– Vaststellen huidig conversiepercentage
– Mogelijke obstakels identificeren
– Quickwins
– Testen, testen en nog eens testen
Gerelateerde SEO diensten
Conversie optimalisatie wordt vaak samen uitgevoerd met:
– Performance optimalisatie
– Zoekmachine optimalisatie
– Zoekwoord analyse
– Webontwikkeling website
Vraag nu een conversie optimalisatie aan!
Vraag een offerte aan, of neem contact op!